Witamy grupę 3!
Witamy w kolejny tygodniu. Jak się czujecie? Jak chęci dzieci do wykonywania zadań, które zadajemy ? Tym razem proponujemy pobawić się w EKO. Pamiętajcie, też o konkursach ekologicznych (informacja na stronie przedszkola)
W tym tygodniu 20.04- 24.04.2020 będziemy realizować temat kompleksowy: Dbamy o nasza planetę, a tym samym dzieci będą uczyć się postaw proekologicznych.
Jak zawsze proponujemy ruch, zabawy kreatywne i zabawy logopedyczne.
1. https://wordwall.net/pl/resource/1007337/logopedia
Zakręć kołem i zobacz na co wypadnie. Miłej logopedycznej zabawy!
2. Zagraj w grę z R.
Jeśli mają Państwo możliwość proszę wydrukować kartę do gry. Jeśli nie to na komputerze przeliczajcie oczka, które wyrzucicie kostką do gry. Następnie przedmiot na który najedziemy narysujcie na kartce a wyraz niech dziecko wypowie 3x. ( zalecamy przeciągać głoskę r np.: drrrrrrabina, opatrrrrrrunek). Kto będzie miał wydrukowaną grę koloruje obrazek, na który najechał. Wygrywa ten , kto więcej zakoloruje.
Oto kilka zajęć:
1. Rozmowa na temat właściwych i niewłaściwych zachowań wobec środowiska. Rozmowa na temat świata dookoła i zanieczyszczenia środowiska.
Zachęcamy do włączenia dziecku bajki : Była sobie Ziemia?
2. Dzień Ziemi i drzewa (dzieci ubierają się na zielono)- 22. 04. 2020
Rozmowy o drzewach, podział drzew na iglaste i liściaste.
Rodzic liczy do 10 a dziecko w tym czasie szuka jak największej liczby zielonych zabawek w swoim pokoju. Potem je przelicza. Zabawę powtarza wielokrotnie.
Praca Ekologiczne drzewo– dziecko odrysowuje swoją dłoń ( najlepiej na kartce z bloku technicznego lub kartonie) , koloruje w różnych odcieniach zielonego i wycina . To będzie korona drzewa. Pień drzewa- rolka po papierze toaletowym- maluje na brązowo farbą plakatową. Na górze rury robimy 2 nacięcia i wkładamy dłoń. Można zrobić więcej dłoni niż jedną , wtedy korona będzie większa.
3. Dzień wody- 23.04.2020
Film dydaktyczny o wodzie – jak kropelka wody podróżowała po świecie? https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ
Dzieci ubierają się na niebiesko. Same ze swojej szafy wyjmują odzież w kolorze niebieskim.
Miarka do wody– wykonanie pomiaru wody .Za pomocą miarki dziecko sprawdza pojemność wody w różnych naczyniach. Jeśli nie ma macie Państwo miarki wlewamy ta sama ilość wody za pomocą szklanki lub butelki do różnych naczyń np.: miska, kubek, słoik, wazon. Dziecko zauważa, że choć w każdym naczyniu jest tyle sama wody to jej poziom różni się od kształtu przedmiotu, do którego jest wlana.
Doświadczenia; co się rozpuszcza w wodzie (do kilku szklanek wlewamy wodę i sprawdzamy co się w niej rozpuszcza np: mąka, cukier, barwnik spożywczy, sól itd), co pływa, co się topi. Do miski z wodą wrzucamy mydło, papier, klocki, samochodzik i sprawdzamy jaki przedmiot się topi a jaki nie .
Podlewamy kwiaty doniczkowe– staramy się nic nie wylać.
Wypijamy szklankę wody.
Z pomocą Rodzica dziecko myje naczynia.
4. Zabawa ruchowa: Szymon mówi. W każdym poleceniu musi być zawarte słowo oznaczające kierunek np: dotknij lewą ręką kolana , dotknij prawego ucha itd. Oraz zwrot : „ Szymon mówi”
5. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych
KP 4.1b
KP4.1a
6. Zabawy muzyczne i ruchowe do piosenki: Duszki, duszki leśne duszki
https://www.youtube.com/watch?v=WxhMEK883nk- postarajmy się , żeby dziecko zapamiętało 1 zwrotkę i refren
7. Smog- co to za stwór? Smog, wyjaśnienie słowa na przykładzie książeczki o smogu, wydawanej kiedyś dziecio. Oglądanie obrazków w książce
8. Zestawy z wykorzystaniem materiałów recyklingowych,
Układanie kręgli z butelek . Układanie slalomu do pokonania na palcach, na piętach, na czworakach , biegiem, chodząc jak rak itd.
Gra kółko- krzyżyk, wykorzystujemy dwa kolory nakrętek po napojach
9. Praca plastyczna Ziemia
Puzzle do kolorowania , wycięcia i składania. Kart pracy
10. Nauka segregowania śmieci, wprowadzenie słowa recykling Zajęcia praktyczne- dzieci segregują śmieci i wynoszą je. KP 4.3a
KP 4.3b
KZ
11. Praca plastyczno- techniczna – tworzymy kartonowy Świat , spróbujmy zamienić tradycyjne zabawki na pudełka, kartoniki i dajmy im drugie życie. Zbudujmy domy dla lalek, parking dla aut, samolocik, i wszystko co podpowiada nam wyobraźnia. Miłego budowania.
12. Wprowadzenie litery R, r doskonalenie percepcji wzrokowej. Proszę pokazać zapis litery R, r na gładkiej kartce oraz w liniaturze. Chętne dzieci mogą spróbować napisać literę wielką i małą literę. Oczywiście pamiętajcie Państwo, że jeśli dziecko przejawia chęć pisania liter to proszę o założenie mu zeszytu w cienkie linie, najlepiej kolorowe.
KP 4.2a
KP 4.2b
13. Pokodujmy …karta pracy
14. Jak oglądanie bocianów?
Bociany z Przygodzic– kamera na żywo. (https://www.youtube.com/results?search_query=bociany+z+przygodzic+na+zywo).
Bardzo serdecznie pozdrawiamy. Tęsknimy.
Jeśli maja Państwo jakieś pytania dotyczące zadań, sugestie to zapraszam do kontaktu mailowego karolkasibin@gmail.com
Karolina Sibińska
Żaneta Kowalska