Witamy grupę 3!
Święta minęły zatem czas do pracy. Mamy nadzieję, że zajączek wielkanocny odwiedził Wasze domy a Śmigus Dyngus okazał się wyjątkowo mokry dla wszystkich.
W tym tygodniu 14.04-17.04.2020 będziemy realizować temat kompleksowy: Praca rolnika, a tym samym dzieci będą doskonalić umiejętności poszukiwania wiadomości w różnych źródłach, poszerzania wiedzy na temat pracy rolnika, doskonalenia umiejętności rozpoznawania i podawania nazw roślin rosnących na polu.
Jak zawsze zachęcamy do spędzania czasu na świeżym powietrzu (oczywiście, kto ma taką możliwość), do ćwiczeń, do grania w planszówki, wycinania nożyczkami, malowania farbami, rysowania kredkami, budowania z klocków (szczególnie jak najmniejszych) , układania koralików, nawlekania na sznurek (można tez nawlekać makaron rurki), przeliczania wszystkich przedmiotów, które są a naszym zasięgu, dzielenia wyrazów na sylaby itd.
Oto kilka zajęć:
1. Rozpoznajemy odgłosy wiejskich zwierząt oraz wiejskich maszyn rolniczych (https://www.youtube.com/watch?v=PYjaHqTgysI lub inny filmik pomocniczy). Następnie ćwiczymy aparat mowy poprzez naśladowanie odgłosów, ćwiczenia logopedyczne. Potem dziecko rysuje jedną wybraną przez siebie maszynę rolnika.
2. Jak zawsze utrwalamy przeliczanie w zakresie 10, dodajemy i odejmujemy poprzez zabranie przedmiotów …. zupełna dowolności co przeliczamy, ważne , żeby dziecko przeliczamy przedmiot dotknęło palcem.
KP 3. 37b
3. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych, pracujemy nad chwytem kredki najlepiej palcami a nie całą dłonią
KP 3.37a
KP3. 40
4. Zabawy muzyczne i ruchowe do piosenki:
Stary Donald farmę miał.
Zasiali górale
Rolnik sam w dolinie
Przy okazji niech dziecko pośpiewa, postara się zapamiętać słowa, wystąpi przed młodszym rodzeństwem lub Wami drodzy rodzice.
5. Z czego powstaje chleb? Degustacja pieczywa. Oglądanie mąki, która dzieci mają w domu , Określanie smaku, zapachu, koloru, kształtu różnego pieczywa, porównywanie
Oglądnie ilustracji z książki( podręcznik ) skąd się bierze chleb?
KP3.38
6. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba, Usprawnianie aparatu mowy
Przeżuwanie, mlaskanie, gryzienie skórki, oblizywanie się, przyklejanie do podniebienia chleba i zdejmowanie go językiem ( podnoszenie języka, pionizowanie go- bardzo ważne przy głoskach t, d , r, cz.
UWAGA: bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju aparatu mowy a tym samym lepszej wymowy dzieci jest zjadanie skórek od chleba. Żuchwa pracuje, gdy przeżuwamy i gryziemy, dlatego proszę o nieobcinanie skórek od chleba dzieciom.
7. Propozycja wypieku chleba lub bułek
8. Układanie tangramów- geometryczna maszyna rolnicza, klasyfikowanie i segregowanie figur . Bardzo proszę, żebyście Państwo pomogli dzieciom w narysowaniu figur geometrycznych, różne kształty i wielkości. Dziecko niech je wytnie po linii i układa maszyny rolnicze oraz inne obrazki z figur według własnych pomysłów.
9. Praca plastyczna Kukurydza
Dzieci rysują kolbę kukurydzy żółtym flamastrem,, zielonym dorysowują łodygę i liście, maczają palce w żółtej farbie robiąc ziarenka kukurydzy.
10. Jak powstaje popcorn?- poczęstunek z rodzicem ( dla chętnych)
11. Jeśli znajdą Państwo czas i chęci to proszę opowiedzieć dziecku o różnicach między miastem a wsią .
Szukanie różnic i podobieństw miedzy wsią a miastem na podstawie ilustracji w książce Plac Zabaw podręcznik
https://www.youtube.com/watch?v=Gbg4SGssLMY Mysz z miasta i mysz ze wsi
12. Praca plastyczno- techniczna traktor. Można zainspirować https://www.sosrodzice.pl/pojazdy-z-rolek-po-papierze-toaletowym lub można stworzyć traktor z 2 patyczków od lodów przyklejonych do kartki, następnie trzeba dodać kółka z papieru kolorowego oraz dorysować kierownice i resztę rysunku.
13. Bociany z Przygodzic– kamera na żywo. (https://www.youtube.com/results?search_query=bociany+z+przygodzic+na+zywo). Budowanie dłuższych wypowiedzi słownych, opowiadanie rodzicowi co zostało zaobserwowane podczas oglądania filmu. Zachęcamy do obejrzenia.
Bardzo serdecznie pozdrawiamy.
Karolina Sibińska
Żaneta Kowalska