Witamy grupę 3!

Święta minęły zatem czas do pracy. Mamy nadzieję, że zajączek wielkanocny odwiedził Wasze domy a Śmigus Dyngus okazał się wyjątkowo  mokry dla wszystkich.

W tym tygodniu 14.04-17.04.2020 będziemy realizować temat kompleksowy: Praca rolnika, a tym samym dzieci będą doskonalić umiejętności poszukiwania wiadomości w różnych źródłach, poszerzania wiedzy na temat pracy rolnika, doskonalenia umiejętności rozpoznawania i podawania nazw roślin rosnących na polu.

Jak zawsze zachęcamy do spędzania czasu na świeżym powietrzu (oczywiście, kto ma taką możliwość), do ćwiczeń, do grania w planszówki,  wycinania nożyczkami,  malowania farbami, rysowania kredkami, budowania z klocków (szczególnie jak najmniejszych) , układania koralików, nawlekania na sznurek (można tez nawlekać makaron rurki), przeliczania wszystkich przedmiotów, które są a naszym zasięgu, dzielenia wyrazów na sylaby  itd.

 

Oto kilka zajęć:

1. Rozpoznajemy odgłosy wiejskich zwierząt oraz wiejskich maszyn  rolniczych  (https://www.youtube.com/watch?v=PYjaHqTgysI lub inny filmik pomocniczy). Następnie ćwiczymy aparat mowy poprzez naśladowanie odgłosów, ćwiczenia logopedyczne. Potem dziecko rysuje jedną  wybraną przez siebie maszynę rolnika.

2. Jak zawsze utrwalamy przeliczanie w zakresie 10, dodajemy i odejmujemy poprzez zabranie przedmiotów …. zupełna dowolności co przeliczamy, ważne , żeby dziecko przeliczamy przedmiot dotknęło palcem.

KP 3. 37b

3. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych, pracujemy nad chwytem kredki najlepiej palcami a nie całą dłonią

KP 3.37a

KP3. 40

4. Zabawy muzyczne i ruchowe do piosenki:
Stary Donald farmę miał.

Zasiali górale

Rolnik sam w dolinie

 

Przy okazji niech dziecko pośpiewa, postara się zapamiętać słowa, wystąpi przed młodszym rodzeństwem lub Wami drodzy rodzice.

5. Z czego powstaje chleb? Degustacja pieczywa. Oglądanie mąki, która dzieci mają w domu , Określanie smaku, zapachu, koloru, kształtu różnego pieczywa, porównywanie

Oglądnie ilustracji z książki( podręcznik ) skąd się bierze chleb?

KP3.38

6. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba, Usprawnianie aparatu mowy

Przeżuwanie, mlaskanie, gryzienie skórki, oblizywanie się, przyklejanie do podniebienia chleba i zdejmowanie go językiem ( podnoszenie języka, pionizowanie go- bardzo ważne przy głoskach t, d , r, cz.

UWAGA:  bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju aparatu mowy a tym samym lepszej wymowy dzieci jest zjadanie skórek od chleba. Żuchwa pracuje, gdy przeżuwamy i gryziemy, dlatego proszę o nieobcinanie skórek od chleba dzieciom.

7. Propozycja wypieku chleba lub bułek

8. Układanie tangramów- geometryczna maszyna rolnicza, klasyfikowanie i segregowanie figur . Bardzo proszę, żebyście Państwo pomogli dzieciom w narysowaniu figur geometrycznych, różne kształty i wielkości. Dziecko niech je wytnie po linii i  układa maszyny rolnicze oraz inne obrazki z figur według własnych pomysłów.

 

9. Praca plastyczna Kukurydza

Dzieci rysują kolbę kukurydzy żółtym flamastrem,, zielonym dorysowują łodygę i liście, maczają palce w żółtej farbie robiąc ziarenka kukurydzy.

10. Jak powstaje popcorn?- poczęstunek z rodzicem ( dla chętnych)

11. Jeśli znajdą Państwo czas i chęci to proszę opowiedzieć dziecku o różnicach między miastem a wsią .

Szukanie różnic i podobieństw miedzy wsią a miastem na podstawie ilustracji w książce Plac Zabaw  podręcznik

https://www.youtube.com/watch?v=Gbg4SGssLMY Mysz z miasta i mysz ze wsi

12. Praca plastyczno- techniczna traktor. Można zainspirować https://www.sosrodzice.pl/pojazdy-z-rolek-po-papierze-toaletowym lub można stworzyć traktor z 2 patyczków od lodów przyklejonych do kartki, następnie trzeba dodać kółka z papieru kolorowego oraz dorysować kierownice i resztę rysunku.

13. Bociany z Przygodzic– kamera na żywo. (https://www.youtube.com/results?search_query=bociany+z+przygodzic+na+zywo). Budowanie dłuższych wypowiedzi słownych, opowiadanie rodzicowi co zostało zaobserwowane podczas oglądania filmu. Zachęcamy do obejrzenia.

 

Bardzo serdecznie pozdrawiamy.

 

Karolina Sibińska

Żaneta Kowalska