Drodzy Rodziców przedszkolaków z grupy 3 !!!
Witamy w kolejnym tygodniu 06.04.2020-10.04.2020
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Umiejętność ogólna: poszerzanie wiedzy na temat Świat Wielkiej Nocy, zapoznanie z tradycją wykonywania palm wielkanocnych, ozdabianie jajek, utrwalanie nazw i symboliki elementów święconki, poznanie polskich zwyczajów wielkanocnych
Przed nami Wielkanoc, a nią pieczenie babek, malowanie jajek, dekorowanie domu, robienie baranka z masła…. tyle czynności w których udział może brać dziecko. Prosimy pozwólcie w tych wszystkich czynnościach brać udział dzieciom.
Przesyłamy także dwa interesujące linki do filmików wartych obejrzenia przez dzieci:
Bajka nr 1, jest to bajka o koronawirusie, która w przystępny dla dzieci sposób wyjaśnia obecna sytuację
Bajka nr 2, jest o bajka dla miłośników klocków LEGO. Przedstawia historię powstania klocków lego. Myślę, że dzieci z przyjemnością obejrzą., szczególnie te, które w Przedszkolu codziennie tworzyły piękne budowle.
Propozycje aktywności dla dzieci:
1 . Wielkanoc kojarzy mi się- swobodne wypowiedzi dzieci, Formułuje dłuższych wypowiedzi przez dzieci. Podejmowanie rozmów o Świętach. Można przy rozmowach posłużyć się wierszem Wielkanoc B. Formy lub opowiadaniem R. Piatkowskiej Śmigus – Dyngus. Co włożysz do koszyka?- zapoznanie z symboliką potraw w święconce.
KP 3.34a, KP 3.34b
KP3. 36a , KP3. 36b
2. Zabawy ruchowe inspirowane ulubionymi tańcami dzieci, podejmuje próbę nauki różnych tańców a wszystko po to, żeby się troszkę poruszać. Proponujemy piosenkę Kurki trzy – zabawy w gęsiego z rodzeństwem. Warto, oczywiści jeśli mamy jako styropianowe lub żółty środek od jajka z niespodzianką zrobić tor przeszkód dla dzieci, trzymając jako na łyżeczce lub w koszyku ( nie polecamy zwykłego jajka). Dziecko może także skakać jak zając. A rozgrzewkę może wykonać śpiewając: Gimnastyka to zabawa, każdy o tym wie….
3. Zabawy przy piosence Bajkowe pisanki (link), niech dziecko spróbuje pobawić się przy piosence i nauczy się choć kilku wersów piosenki.
4. Zabawy matematyczne :
– Mierzymy jajka (prośba o wycięcie z dzieckiem różnej wielkości jajek z papieru. Najlepiej niech Państwo tylko narysują dziecku jajka a ono niech samo wycina). Dziecko mierzy jajka dłonią, stopą , miarą lub linijką. Wskazujcie Państwo ,która ręką ma mierzyć prawą czy lewą, od której nogi ma zacząć . Mierzenie linijka może okazać się zbyt trudne, ale mimo to pokażmy dziecku, że tak mierzymy najczęściej .
– Segregujemy pisanki ( można użyć jajek z poprzedniego zadania) . Niech dziecko segreguje pisanki np. według koloru. Na jedna stronę odkłada pisanki zielone, a druga innego koloru. Na jedna stronę te w paski a na druga te w kropki itd. Pomysłów może być tysiące. Po każdym posegregowaniu pisanki należy przeliczyć. Chętni na kartce mogę napisać otrzymane cyfry a po środku postawić znak większości i mniejszości ( dzieci znają ten znak ale mówią na niego „ Dziubek”)
KP 3. 35
5. Prace plastyczno- techniczne
– Wykonujemy pracę , która ozdobi Państwa dom na Święta np.: zając, kura, owieczka itd. Zupełna dowolność, po prosty spędźcie czas na wspólnej zabawie
– Pisanki z układanki – wykonanie twórczej pracy plastycznej , Dziecko z pomocą Rodzica rysuje na dużym kartonie pisankę. Dziecko ozdabia pisankę z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych a potem podejmuje próbę rozcięcia pisanki na małe układanki nożyczkami. Zobaczą Państwo jak cieszy się , gdy uda mu się złożyć pisankę w całość.
– prace plastyczno- techniczne Palma wielkanocna. Wykorzystajmy materiały takie jakie mamy w domu, krepę, papier kolorowy. Niech dziecko sprawnie posługuje się klejem i nożyczkami, doskonali chwyt kredki. (wskazówka link)
Bardzo serdecznie pozdrawiamy. Życzmy dzieciom i Państwu zdrowych, spokojnych Świąt wielkiej Nocy. Koniecznie mokrego Śmigusa Dyngusa oraz upominku od zajączka
Karolina Sibińska
Żaneta Kowalska