Drodzy Rodzice dzieci z grupy 3 !

 

Przed nami kolejny tydzień w domu. Czy Wasze pociechy tęsknią za wspólnymi zabawami z rówieśnikami? Pewnie tak… By Wam umilić trochę czas przesyłamy kilka propozycji zadań do wykonania. Jednakże Drodzy rodzice pamiętajcie jednak, że dzieci najwięcej uczą się przez zabawę. Więc proponujemy i gorąco zachęcamy do wspólnej zabawy z dzieckiem:

znajdźcie czas na gry planszowe, takie które sprawiają Wam najwięcej radości.

Może: Chińczyk, Dubble, Uno, Piotruś, Mistakos, Twister, Story Cubes, Kółko krzyżyk, La Cucaracha, Monopol, Warcaby……. i wiele, wiele innych.

znajdźcie czas na ruch

Np. gra w piłkę, rzut do celu, jazda na  hulajnodze, zumba i znów wszytko wg. Waszych pomysłów i możliwości

znajdźcie czas na wspólne działania

Niech to będzie wielkie sprzątanie przed świętami, wspólne przygotowanie prostych posiłków a nawet obejrzenie albumu ze zdjęciami.

 

Jak już to wszystko razem zrobicie to dla chętnych przesyłamy propozycje działań:

Tydzień 30.03.2020- 03.04. 2020   Zwierzęta na wiejskim podwórku

Oto kilka zajęć:

1. Rozpoznajemy odgłosy wiejskich zwierząt (tutaj lub inny filmik pomocniczy). Następnie ćwiczymy aparat mowy poprzez naśladowanie odgłosów, ćwiczenia logopedyczne. Potem dziecko rysuje jedno wybrane przez siebie zwierzę.

KP 3. 30b

2. Jak zawsze utrwalamy przeliczanie w zakresie 10, dodajemy i odejmujemy poprzez zabranie przedmiotów …. zupełna dowolności co przeliczamy, ważne , żeby dziecko przeliczamy przedmiot dotknęło palcem.

KP 3. 30a

3. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych, pracujemy nad chwytem kredki najlepiej palcami a nie całą dłonią

KP 3 str. 31

KP3.33a

KP3. 33b

4. Zabawy ruchowe do piosenki Stary Donald farmę miał. Przy okazji niech dziecko pośpiewa, postara się zapamiętać słowa, wystąpi przed młodszym rodzeństwem lub widownią składającą się z pluszowych misi. (piosenka Lub w wersji angielskiej po angielsku)

5. Jakie potrawy można zrobić z jajek? Dzieci tworzą książkę kucharską zawierającą potrawy z jaj a potem proszą Rodzica o przygotowanie jednej z potraw.

6. Wprowadzenie litery Ł,ł doskonalenie percepcji wzrokowej. Proszę pokazać zapis litery ł, Ł na gładkiej kartce oraz w liniaturze. Chętne dzieci mogą spróbować napisać literę wielką i małą. KP3 .29

7. Praca plastyczna „Malowanie w błocie”, Dzieci malują na różowej kartce brązową farbą, następnie za pomocą palca lub patyczka do uszu rysują w farbie sylwetę świnki.

8. Jeśli znajdą Państwo czas i chęci to proszę opowiedzieć dziecku jakie zwierzęta znoszą jajka (kura, struś przepiórka).

KP3.32a

KP 3.31

KP3.32b

9. Praca plastyczno- techniczna „Owieczka”, proponuje użyć watę , płatki kosmetyczne i według pomysłu dziecka wykonać zwierzę. (Można zainspirować się tutaj)

 

 

 

Bardzo serdecznie pozdrawiamy

 

Karolina Sibińska

Żaneta Kowalska