Witamy grupę 3 !
Witamy, witamy i tym tygodniu do odkrywania do rozmów o uczuciach zapraszamy. Temat kompleksowy: Wrażenia i uczucia
Umiejętność ogólna: utrwalenie nazw emocji, rozpoznawanie i podawanie nazw emocji własnych oraz innych ,wskazywanie sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami.
Najważniejsze na ten tydzień to wykonanie czynności dnia codziennego.
Oto kilka zajęć:
1.Rozmowa kierowana na podstawie przeczytanego przez rodzica wiersza Zły humorek D .Gellner lub wysłuchanego https://www.youtube.com/watch?v=2ZiqVi5muTE
D. Gellner „Zły humorek”
Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość wyłazi mi uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!
A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…
Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.
Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.
Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: – Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!
Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…
Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży –
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!
2. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych
karty pracy
KP 4..19b
KP4.19a
KP 4.20
KP 4.21
KZ
3. Zabawy muzyczne i ruchowe do piosenki: Mam chusteczkę haftowaną, Dwom tańczyć się zachciało a także przy innych znanych i lubianych piosenkach
4. Ciasto na dobry humor, zachęcamy do wspólnych wypieków
Oglądanie mąki, która dzieci mają w domu
Określanie smaku, zapachu
Oglądnie ilustracji z książki kucharskiej różnych wypieków
5. Praca plastyczno- techniczna – mój Album emocji, wycinanie z gazet różnych twarzy , tworzenie album , dziecko może dorysować emotkę.
6. Zabawa w pisanie liter- zdjęcie ( proponuje pisać na mące krupczatce lub kaszce , świetnie nadaje się to tego podkładka styropianowa np. po pyzach)
7. Zabawy w parach ’Smutny i wesoły’, Układanie tangramu smutnego i wesołego ludzika, układanie tangramów według własnych pomysłów. (tangramy już były wykonywane podczas kwarantanny)
8. Zabawa matematyczne: Dzielenie ciastek po równo ,układanie po dwa ,po trzy ,po cztery itp. na talerzykach
Zabawa ze zdjęcia: puzzle z liczbami, przekrawamy talerzyk papierowy na pół( im fantazyjniej tym lepsza zabawa ) , na jednej części piszemy liczny( proponuje do 15) a na drugiej robimy kropki. W zabawie łączymy ze sobą , im częściej dziecko to gra tym lepiej.
9. Słuchanie muzyki na dobry humor, wspólne wybieranie piosenek lub utworów muzycznych,słuchanie cicho i głośno
10. INFORMACJA DLA TATUSIÓW I DZIECI Już niebawem Święto Mamy , żeby ułatwić w wymyślaniu laurki przesyłamy wzory:
11. Kodowanie
Karolina Sibińska
Żaneta Kowalska