Witamy w kolejnym tygodniu  04.05.2020-08.05.2020

Temat kompleksowy:  Polska to mój kraj

Umiejętność ogólna:, utrwalanie nazw i symboliki polskich symboli narodowych, zapoznanie z monetami i banknotami, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, zapoznanie z legendami

 

Przesyłamy interesujące linki do filmików wartych obejrzenia przez dzieci, poświęconych  Polsce:

1. Kto ty jesteś ?-  film o polskich symbolach narodowych dla najmłodszych https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

2. Niezwykłe Lekcje Rytmiki – Jestem Polakiem https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

3. Wędrówki z mapą – krajobrazy Polski

https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I

4. Historia polski dla dzieci- https://www.youtube.com/watch?v=gc-c8tSNAqg

 

Propozycje aktywności dla dzieci:

1 . Polska kojarzy mi  się- swobodne wypowiedzi dzieci, Formułuje dłuższych wypowiedzi przez dzieci. Podejmowanie rozmów o Polsce . Można przy rozmowach posłużyć się wierszem Katechizm polskiego dziecka.

Godło, flaga , hymn – zapoznanie z symbolami narodowymi

KP 4.10a

KP4 .10b

KZ

Przeliczanie liter w wyrazach: Polska, flaga, godło, hymn

Dzielnie wyrazów na sylaby

Karty pracy – szlaczki, flaga, napis Polska, symbole

2. Rozmowa kierowana: Z czego słynie Polska- rozmowa z dzieckiem o sławnych Polakach.

Wspólne odsłuchanie  hymnu Polski  ,rozwijanie  poczucie przynależności do narodu polskiego. Zachowajmy odpowiednią postawę podczas wspólnego odśpiewania hymnu.

3. Biało- czerwone motylki- wysłuchanie opowiadania Agnieszki Filipkowskiej

KP 4.11b

4. Zabawy ruchowe inspirowane ulubionymi tańcami dzieci, podejmowanie próbę nauki różnych tańców a wszystko po to, żeby się troszkę poruszać. Zatańczmy z dzieckiem np.: Krakowiaka, Dwom tańczyć się zachciało, Poloneza.

Zabawy z elementem  czworakowania, podskoku , korzystanie ze skakanki podczas wyjścia na ogród. Slalom na hulajnodze, rowerze.

Wspólna gra w piłkę nożną, nauka kopania do bramki. Wspólne zabawy z piłką : rzucanie do siebie, nauka łapania piłki

5. Zabawy matematyczne:

– Monety i banknoty, przeliczanie „sztucznych, zabawkowych„ pieniędzy, jeśli dzieci takie posiadają.

– Pokazanie, że 2 monety 5 zł to tyle samo co 1 banknot 10zł itp

Jest to bardzo trudne dla dzieci, żeby to zrozumieć, ale warto to wprowadzać, nawet jeśli wyda się dla dzieci zbyt abstrakcyjne.

– Oglądanie monet i banknotów pod lupą

– Pary, dobieranie takich samych monet

– Porównanie zbiorów monet i banknotów, utrwalenie przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 1-6.

– Zabawa; Sklep-zapoznanie z aspektem monetarnym.

6. Prace plastyczno- techniczne

– Flaga- Wykonujemy pracę materiałami plastycznymi, które posiadamy: kolorujemy, robimy wydzierankę , malujemy farbami

– ilustracja do wybranej legenda

7. zapoznanie z legendami :

– Legenda o Wiśle

– Legenda o Syrence

– Legenda o Lechu, Czechu i Rusie

– Legenda o poznańskich koziołkach.

8. Wprowadzenie litery J na podstawie wyrazu jajko. Rozmowa nt. sposobu rozmnażania się ptaków w oparciu o ilustracje gniazd ptasich np. orła.. Pokazanie wyglądu litery j. Chętni piszą w liniaturze

KP4. 12

9. Zabawa dydaktyczna; Palcem po mapie

Oglądanie pocztówek miast, lub fotografii jeśli Państwo posiadają może  z minionych wakacji. Jeśli nie to proszę skorzystać z książek lub stron internetowych.

analiza sylabowa nazw miast, dzieląc na sylaby dziecko wyklaskuje i przelicza

KP 4. 11a

Kp4.11b

KP4.13b

KP 4. 13a

 

Bardzo serdecznie pozdrawiamy.

 

Karolina Sibińska

Żaneta Kowalska