Witamy w kolejnym tygodniu 04.05.2020-08.05.2020
Temat kompleksowy: Polska to mój kraj
Umiejętność ogólna:, utrwalanie nazw i symboliki polskich symboli narodowych, zapoznanie z monetami i banknotami, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, zapoznanie z legendami
Przesyłamy interesujące linki do filmików wartych obejrzenia przez dzieci, poświęconych Polsce:
1. Kto ty jesteś ?- film o polskich symbolach narodowych dla najmłodszych https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
2. Niezwykłe Lekcje Rytmiki – Jestem Polakiem https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
3. Wędrówki z mapą – krajobrazy Polski
https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I
4. Historia polski dla dzieci- https://www.youtube.com/watch?v=gc-c8tSNAqg
Propozycje aktywności dla dzieci:
1 . Polska kojarzy mi się- swobodne wypowiedzi dzieci, Formułuje dłuższych wypowiedzi przez dzieci. Podejmowanie rozmów o Polsce . Można przy rozmowach posłużyć się wierszem Katechizm polskiego dziecka.
Godło, flaga , hymn – zapoznanie z symbolami narodowymi
KP 4.10a
KP4 .10b
KZ
Przeliczanie liter w wyrazach: Polska, flaga, godło, hymn
Dzielnie wyrazów na sylaby
Karty pracy – szlaczki, flaga, napis Polska, symbole
2. Rozmowa kierowana: Z czego słynie Polska- rozmowa z dzieckiem o sławnych Polakach.
Wspólne odsłuchanie hymnu Polski ,rozwijanie poczucie przynależności do narodu polskiego. Zachowajmy odpowiednią postawę podczas wspólnego odśpiewania hymnu.
3. Biało- czerwone motylki- wysłuchanie opowiadania Agnieszki Filipkowskiej
KP 4.11b
4. Zabawy ruchowe inspirowane ulubionymi tańcami dzieci, podejmowanie próbę nauki różnych tańców a wszystko po to, żeby się troszkę poruszać. Zatańczmy z dzieckiem np.: Krakowiaka, Dwom tańczyć się zachciało, Poloneza.
Zabawy z elementem czworakowania, podskoku , korzystanie ze skakanki podczas wyjścia na ogród. Slalom na hulajnodze, rowerze.
Wspólna gra w piłkę nożną, nauka kopania do bramki. Wspólne zabawy z piłką : rzucanie do siebie, nauka łapania piłki
5. Zabawy matematyczne:
– Monety i banknoty, przeliczanie „sztucznych, zabawkowych„ pieniędzy, jeśli dzieci takie posiadają.
– Pokazanie, że 2 monety 5 zł to tyle samo co 1 banknot 10zł itp
Jest to bardzo trudne dla dzieci, żeby to zrozumieć, ale warto to wprowadzać, nawet jeśli wyda się dla dzieci zbyt abstrakcyjne.
– Oglądanie monet i banknotów pod lupą
– Pary, dobieranie takich samych monet
– Porównanie zbiorów monet i banknotów, utrwalenie przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 1-6.
– Zabawa; Sklep-zapoznanie z aspektem monetarnym.
6. Prace plastyczno- techniczne
– Flaga- Wykonujemy pracę materiałami plastycznymi, które posiadamy: kolorujemy, robimy wydzierankę , malujemy farbami
– ilustracja do wybranej legenda
7. zapoznanie z legendami :
– Legenda o Wiśle
– Legenda o Syrence
– Legenda o Lechu, Czechu i Rusie
– Legenda o poznańskich koziołkach.
8. Wprowadzenie litery J na podstawie wyrazu jajko. Rozmowa nt. sposobu rozmnażania się ptaków w oparciu o ilustracje gniazd ptasich np. orła.. Pokazanie wyglądu litery j. Chętni piszą w liniaturze
KP4. 12
9. Zabawa dydaktyczna; Palcem po mapie
Oglądanie pocztówek miast, lub fotografii jeśli Państwo posiadają może z minionych wakacji. Jeśli nie to proszę skorzystać z książek lub stron internetowych.
analiza sylabowa nazw miast, dzieląc na sylaby dziecko wyklaskuje i przelicza
KP 4. 11a
Kp4.11b
KP4.13b
KP 4. 13a
Bardzo serdecznie pozdrawiamy.
Karolina Sibińska
Żaneta Kowalska