Drodzy Rodzice dzieci z grupy 3!
Przed nami kolejny tydzień w domu. Dla chętnych przesyłamy propozycje działań dla dziecka, a dla wszystkich naszych przedszkolaków przesyłamy gorące pozdrowienia i uściski.
Tydzień 23.03.2020- 27.03.2020
Witaj, Wiosno! Tak, tak będziemy szukać Wiosny…
Oto kilka zajęć:
1. Szukamy odgłosów Wiosny, otwieramy okno i słuchamy czym Wiosna do nas mówi. Potem rysujemy odgłosy tak jak umiemy np. ptaszek jeśli dzieci usłyszały jak śpiewa.
2. Utrwalamy przeliczanie w zakresie 10, porównujemy zbiory… i to zupełna dowolności co przeliczamy, najlepiej wszystko co widzimy, cukierki, talerze w kuchni, kredki, jabłka itp. Ważne , żeby dziecko przeliczany przedmiot dotknęło palcem, ono w tym wieku liczy tylko na konkretach.
Można wykonać zadania z książek – Karta Pracy nr 3 (KP3) zad. 24b, a
KP 3. 27
3. Doskonalenie zdolności grafomotorycznych, pracujemy nad chwytem kredki najlepiej palcami a nie całą dłonią
KP 3 str. 26
4. Zabawy ruchowe, kto może urządza sobie slalom na ogrodzie , kto nie ma urządza slalom w domu między krzesłami. Dodatkowo nalewamy wodę do konewki, dzbanka lub kubka i podlewamy kwiaty. Oczywiście staramy się nie wylewać wody lub przynajmniej wylać jej jak najmniej. Dodatkowo dzieci uczą się stać na jednej nodze jak bocian, skakać jak żaba
5. Wiosna na talerzu, wspólnie wykonujemy kolorowe, zdrowe kanapki. Razem z rodzicami i rodzeństwem smakujemy wiosennych warzyw. Mi zostaje tylko życzyć smacznego.
6. Wprowadzenie litery g, doskonalenie percepcji wzrokowej. Proszę pokazać zapis litery g na gładkiej kartce oraz w liniaturze. Chętne dzieci mogą spróbować napisać literę wielką i małą. KP3 str. 25
7. Praca plastyczna „Motyl „ technika pracy dowolna- porysujmy, pomalujmy, powycinajmy.
Jeśli znajdą Państwo czas i chęci to proszę opowiedzieć dziecku jak wygląda cykl życia motyla, warto poszukać w Internecie zdjęć motyli i gąsienic
KP3.28
8. Praca plastyczno- techniczna „Ślimak”, lepimy z plasteliny, ciastoliny, masy solnej lub jak nie mamy mas plastycznych robimy wyklejankę z małych elementów samodzielnie wyciętych przez dziecko. Choć wiem, że spowoduje to lekki bałagan proszę jak najczęściej pozwalać dzieciom wycinać nożyczkami, najlepiej niech wycinają ilustracje z gazet ( mogą z reklam sklepowych wycinać postacie, produkty itp)
9. Słów kilka o tradycji topienia Marzanny, poprośmy dzieci, żeby opowiedziały nam jak żegnamy zimę oraz co oznacza przysłowie w marcu jak w garncu. (gwarantuje, że one wiedzą).
Przesyłam także strony, które chętne dzieci mogą uzupełnić w ramach poprzedniego tygodnia „Porządki w ogrodzie”
KP3 str: 20b, 20a, 21, 22, 23.
Bardzo serdecznie pozdrawiam. Życzę Państwu i dzieciom dużo zdrowia .
Karolina Sibińska