Drodzy Rodzice przedszkolaków z grupy 3!

 

W tym tygodniu powinniśmy realizować temat poświęcony  porządkowaniem w ogródku. Niestety obecna sytuacja nie powala nam realizować zagadnień w placówce, dlatego zachęcamy do wspólnej zabawy z dzieckiem w domu.

Niech dzieci bawią się (nic tak nie rozwija kreatywności), kolorują i malują , lepią z plasteliny (ciastoliny, masy solnej itp.). Niech pomagają Wam w kuchni (lepią pierogi, ugniatają ciasto, przeliczają makaron, układają sztućce). Niech sprzątają swój pokój (uczą się odkładania zabawek na swoje miejsce, doskonalą chwyt podczas podnoszenia zabawek, uczą się klasyfikowania i segregowania).

Dzieci w tym wszystkim są bardzo kreatywne, więc zawsze mają co robić.

Jednakże, żeby Państwu pomóc, przesyłamy kilka propozycji zajęć z dziećmi. Oczywiście, są to tylko propozycje… nic na siłę.

Jeśli dzieci będą bardzo zaangażowane i chętne do  pracy, a dla Państwa to nie będzie problem to proponujmy założyć dziecku teczkę i w niej kompletować jego prace. Dla dzieci, które interesują się już poznawaniem liter (a proszę nam wierzyć, w naszej grupie jest ich sporo) można założyć zeszyt w kolorowe linie do kreślenia prostych szlaczków (proste linie małe i duże, koła, litery, cyfry i inne ładne szlaczki wg. Państwa inwencji twórczej, bo to Państwo musicie pierwsi narysować szlaczek w linii).

Propozycje:

– Posłuchaj  tej piosenki, opowiedz mamie lub tacie o czym usłyszałeś, spróbuj pośpiewać, potańczyć

– Namaluj Wiosnę- wykonaj pracę plastyczną

– Narysuj kwiaty, które rosną wiosną – przebiśnieg, krokus, hiacynt (w miarę możliwości proszę pokazać dzieciom ilustracje lub prawdziwe kwiaty, jeśli rosną na Waszych ogródkach, żeby ułatwić im zadanie)

– Zagraj w zielone- Rodzic wymyśla przedmioty a dziecko łapie tylko te zielone

– Narzędzie ogrodnicze- metodą wydzieranki wyklej narysowane przez Rodzica narzędzie ogrodnicze lub wydrukowaną kolorowankę ( jeśli jest taka możliwość)

– C jak cebula- pokażmy dziecku jak wygląda litera C,c pisana, niech spróbują ją napisać na gładkiej kartce, chętne w liniaturze. Pokażmy cebulę – jak macie Państwo możliwość zasadźcie ją w doniczce, obserwujcie jak rośnie, róbcie jej zdjęcia, rysunki

– Przygotujcie razem pyszny, zdrowy posiłek

–  Zróbcie to na co macie ochotę, nawet obejrzyjcie bajkę, jeśli Wam Rodzice pozwolą .

 

 

Jako rodzic i nauczyciel zdaję sobie sprawę, jak wiele obowiązków macie Państwo teraz na głowie, dlatego ze spokojem podejdźcie Państwo do powyższych zadań.  To tylko propozycje.  Państwo jako rodzice jesteście grupą bardzo kreatywną .

 

Pamiętajmy także, że dzieci są bardzo uważnymi obserwatorami. Zauważają zmiany w swojej rzeczywistości, zmiany w naszym zachowaniu. W ich głowach pojawiają się pytania, na które nie zawsze znajdują odpowiedzi: „Dlaczego nie chodzę do przedszkola?”, „Dlaczego nie mogę iść na plac zabaw?”, „Dlaczego nie wychodzimy razem do sklepu?”.

Dla nich również sytuacja, w której się znalazły jest trudna, także emocjonalnie. Niezrozumiałe sytuacje budzą lęk, niepokój, utrudniają poradzenie sobie. Dlatego właśnie warto, nawet z małymi Dziećmi, szczerze rozmawiać.

Łatwiej zaakceptować emocjonalnie trudne sytuacje, gdy się je zrozumie, oswoi z nimi.
Zdaję sobie sprawę, że jest to zadanie niełatwe. Tym z Państw, którzy nie wiedzą jak dopasować treści, które chcemy przekazać, do możliwości naszych Dzieci? Polecam
broszurę, czy też mini-książeczkę, dla Najmłodszych, która została już przetłumaczona na wiele języków, w tym język polski i stanowi pomoc dla Rodziców, którzy chcieliby wesprzeć swoje Dzieci w zrozumieniu sytuacji, która ich także dotyczy.

Poniżej załączam dwa adresy, gdzie możecie Państwo pobrać książeczkę i poczytać razem z WaszymiPociechami:

www.mamyprojekt.pl

www.mindheart.co/descargables (tutaj należy poszukać po prostu polskiej wersji językowej)

 

 

Pozdrawiamy serdecznie

Karolina Sibińska

Żaneta Kowalska